روایت-ضد-و-نقیض-از تلفات-افراد-ملکی-در-نیمروز

گزارش‌ها می‌رسانند که در پی یک حمله هوایی در ولایت نیمروز ۱۳ عضو "قطعه سرخ طالبان" کشته شده اند اما مردم و طالبان با انتشار عکس و ویدیو از تلفات غیر نظامیان خبر می‌دهند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه دفتر والی نیمروز آمده که شب گذشته (۲۰، جدی) نیروهای امنیتی در شاهراه شماره ۹ در منطقه منظری (منزری) بالای قرارگاه یکی از اعضای طالبان به نام "عابیدن" حمله هوایی انجام داده که در نتیجه ۱۳ عضو "قطعه سرخ طالبان" کشته، دو نفر زخمی و دو طالب دیگر که از مردم اخاذی می‌کردند بازداشت شده‌اند.

رحمت‌الله عمری، والی نیمروز گفته که در این عملیات به مردم محل و غیرنظامیان آسیب نرسیده و هیأتی برای بررسی به محل اعزام شده است.

نوارهای تصویری که توسط مردم محلی همرسانی شده نشان می‌دهد که آنان نیز مدعی هستند که شب گذشته ابتدا یک هواپیمایی بدون سرنشین (پهپاد) بر فراز این روستا به پرواز درآمد و بعد از نیم ساعت، هلی‌کوپترها, یک خانه را بمباران کردند.

به گفته آنان؛ در این حادثه ۱۳ نفر کشته شده‌ که چهار نفر آنان مرد و بقیه همه زنان و کودکان هستند. برخی از ساکنان محل گفته‌اند که در هنگام این حمله اعضای گروه طالبان در این محل حضور نداشتند.

در نوارهای تصویری همرسانی شده یک مرد جوان نیز می‌گوید که در این حادثه زخمی شده است.

بعضی از رسانه‌ها نیز به نقل از اعضای شورای ولایتی نیمروز گزارش داده‌اند که در این حمله غیر نظامیان کشته شده‌اند.

در همین حال، گروه طالبان نیز مدعی است که در این حمله ۱۴ غیر نظامی کشته شده‌اند و یک خانه افراد غیر نظامی هدف قرار گرفته که در میان کشته‌شدگان کودکان و زنان نیز هستند.

اما وزارت دفاع ملی کشور با انشتار اعلامیه‌ای جداگانه حمله هوایی در ولسوالی خاشرود را بر ضد گروه طالبان خوانده و نوشته است که این حمله تلفات سنگینی را بر "تروریستان" وارد کرده است.

روایت ضد و نقیض از تلفات افراد ملکی در نیمروز

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد